Levitra Acheter en France Viagra Masturbation Plaquenil Effet Au Bout De Combien De Temps Advancis Easylax Douleurs Musculaires Nolvadex Generico India Viagra

דע את הזהות שלך! אם לא, מישהו אחר עלול ליצור לך זהות אחרת ולהשתמש בה נגדך.

470

הפעם לשם שינוי נדבר על אחד ה -ספרים החשובים והנדירים שהורינו הקדושים קהילת בית ישראל יוצאי אתיופיה שימרה בשלמות והנציחה לדורות עולם בשפת גְעֵז העתיקה , והביאה איתה ארצה , לנוכח הרמות גבה מצד ממסד הרבני הגזעני החשוך ! חשוב לציין שהנהגה הרוחנית של יהודי אתיופיה הולכים ע״פ הכתוב בספר אלפי שנים בגלות וגם כאן בארץ למורת רוחם של הממסד הרבני שמנסה לפקפק בספר ?
אזהרה לקוראים ולצופים ! רבי עקיבא אוסר לקרוא בספר הזה ? הוא טוען שכל מי שקורא בספרים החיצוניים דינו שאין לא חלק בעולם הבא ?
אז שלא תגידו לא ידענו ? לא אמרו לי ? …. .

זהו ספר חנוך החבשי

, הוא אחד מן הספרים החשובים בארון הספרים של קהילת בית ישראל אתיופיה , ע”פ הרבנים מארצות הכפור והחוקרים הרשעים הוא ניקרא בפיהם כאחד הספרים החיצוניים לתנ”ך, ע”פ המסורת בית ישראל אתיופיה הוא ספר שתמיד היה קיים בארון הספרים היהודי ויש חשיבות רבה מאוד , ע”פ החוקרים הרשעים ושאר הירקות הוא נכתב ככל הנראה בארץ ישראל במאה ה-3 לפני הספירה, עוד הם מוסיפים שהספר חובר ע”י מחבר יהודי יחיד או קבוצת מחברים בשפה הארמית. הוא לא נכנס לקאנון התנכ”י ע”י רבי עקיבא ושאר הירקות ועל כן נחשב לספר חיצוני האסור לקריאה !

חשוב שתדעו שקטעים מספר חנוך הקדוש נמצאו במגילות הגנוזות בשפה העברית , אולם הספר בשלמותו לא השתמר אצל אף קהילות ישראל . קטעים בודדים נוספים נשתמרו בכתבי יד ביוונית. אך העותק שלם של הספר השתמר רק בתרגום לשפת געז החבשית אצל קהילת בית ישראל אתיופיה !! .

תקציר:

חנוך בן ירד
חנוך – בן ירד. חנוך הוליד את מתושלח בהיותו 65 שנה, חי 365 שנה, “ואיננו כי לקח אותו אלהים” (בראשית ה’ כ”ד). הוא מת מיתה פתאומית, וחי פחות מכל אחד מבני הדורות מאדם ועד נח. בנו מתושלח חי 969 שנה, והאריך ימים יותר מכל אדם על פני האדמה.

על שער הספר כתוב:

“וזאת הברכה אשר ברך חנוך את הבחירים ואת הצדיקים אשר יהיו ביום צרה בהכחד כל הרשעים מעל הארץ”

חנוך הוא האדם השביעי בסדר הדורות הנמנים ב’ספר תולדות אדם’ שעלה לשמיים בעודו חי – היחיד כמו אליהו הנביא, אך סיפורו ותיאור חייו קצר בתורה , מעין רב הנסתר על הגלוי. יתכן והתורה בחרה להשאיר רק הד מפעילותו ודרכו, נראה שהפסוקים מתארים אדם הנבחר בדרכו ובדורו, ועלייתו השמיימה מהווה כ’העלאה בדרגה’.

בספר חנוך החבשי מתואר להפליא סיפורו המלא של שליחות חנוך , פתיחת הספר הוא סיפור חטאת מאתיים מלאכים נפילים שהיו בימי ירד, וחמדו את בנות האדם. בראשם היו שמעזאי ועזאל. בנות האדם ילדו להם ענקים. המלאכים האלה גילו בארץ כשוף , ועזאל לימד את בני האדם מלאכת חרב וכלי מלחמה .

כאשר החלו הענקים לאכול גם בני אדם, עלתה הצעקה, וישלח ה’ ארבעת מלאכיו:
מיכאל
גבריאל
רפאל
ואוריאל
לעשות משפט בנפילים.

חנוך אשר לקחו אלוהים מן הארץ, היה שליח מוציא ומביא בין המלאכים השופטים ובין הרפאים הם הנפילים הנשפטים.
ויהי היום ותפקחנה עיני חנוך וירא את מעשי המרכבה, ויקרא ה’ אל חנוך וילמדהו את משפט הרפאים, כי בטרם ימותו לשחת ורוחם ידון בארץ, היו לרוחות רעות שדים ומזיקים בין בני האדם. ואל בני האדם ציווהו לגלות אזנם כי יבוא מבול עליהם, והיו ימיהם רק מאה ועשרים שנה.

אח”כ הוליכו המלאכים העליונים את חנוך על פני כל הארץ, וירא גדולות ונצורות בשמים ובארץ. ואוריאל הראה לו את הספר על תקופות מאורי השמים ומערכותיהם, וירא גם את לוחות השמים אשר עליהם נחרתו כל מעשי בני האדם עד הדור האחרון. וככלות כל הדברים האלה השיבו המלאכים את חנוך על הארץ לפני פתח ביתו, למען יודיע את כל הדברים האלה לבנו מתושלח. ויכתוב חנוך את כל החזיונות והמראה אשר ראה בספר, וינבא לבניו את אשר יקרה לזרעם באחרית הימים.
יש רמז עבה בהלכה הרבנית מה דעתה על חנוך – בין סיפורי מסעותיהם של ארבעת החכמים בפרדס, מופיע הסיפור הבא:אלישע בן אבויה (“האחר”) יורד במרכבה, כלומר נכנס לפרדס, ושם רבי עקיבא גורם לחנוך להענש ע”י מכות פולסה דנורה ….

שמעו עוד הסבר על הספר מפיהם של אותם חוקרים הרשעים ! : סקירת המחקר הספר המכונה במחקר חנוך החבשי נודע לראשונה לעולם המלומדים האירופי באמצע המאה השמונה עשרה , כשנוסעים הביאו מחבש כתבי יד אתיופיים ובהם ספר חנוך , שנכלל באסופת כתבי הקודש אצל קהילת בית ישראל אתיופיה . התרגומים לשפות אירופיות שראו אור במאה התשע עשרה הולידו גל של מחקרים וניתוחים מפורטים . מסקנת רוב המלומדים הייתה שהחיבור הוא יהודי , ששפת המקור של הספר היא שפה שמית – עברית או ארמית – ושהוא נוצר בימי הבית השני . מסקנות אלו גובשו ונוסחו בפירושו המפורט ורב ההשפעה של רוברט הנרי צ’רלס , שהיה לאבן פינה לכל המחקר של ספר חנוך ושל החיבורים הקרובים לו . תוצאות הביקורת הספרותית וההיסטורית התאשרו באופן מפליא כאשר כיובל שנים לאחר פרסום ספרו של צ’רלס התגלו בין מגילות קומראן עותקים של ספר חנוך ,הכתובים בעברית . אכן אותם חוקרים חוזרים בהם מהטענות הכוזבות על הספר , והפלא ופלא ספר חנוך הוא פיתאום ? חיבור יהודי שחובר בארץ ישראל . אך כבר בניתוחים של המלומדים שקדמו לגילוי המגילות התגבשה ההכרה שספר חנוך במתכונתו בשפה החבשית אינו אלא ילקוט של חמישה חיבורים נפרדים ושונים זה מזה . אמנם כולם ערוכים כדברי חנוך , האב הקדמון מסיפורי ספר בראשית.

עד כאן !

שוב, אנו מודים ״לאל ״על הפוסט מאיר העיניים, ובעיקר כזה שנותן תשובה לבורות המאפיינת את אלה שבאים עם תוכניות מוכנות למכירה עבור קהל מדוכא היסטורית. זו בהחלט טעימה קטנה, להיסטוריה גדולה- בגדר גירוי לקריאה ביקורתית במקורות נוספים.

להרצאה מרתקת על חנוך בן ירד – דמותו במקרא, בתרגומים הקדומים כנסו לקישור הזה …: http://youtu.be/Moitqv5wMt8

התגובות סגורות לפוסט זה


Sitemap