סכנה ! אזהרה ! ” הכת של נחמן” !.

304

סכנה ! אזהרה ! ” הכת של נחמן” !.
—————————————————————-

ברשותכם נתחיל בשאלה ? מה היא בעצם כת? על פי המילון , “כת” היא קבוצת אנשים המתבדלת במיוחד בעניינים שבאמונה. על פי מילון האתר רב מילים, “כת” היא “ארגון דתי שחבריו מאוחדים בכוחה של אמונה דתית ייחודית ובלתי מתפשרת. החברות בו היא בדרך כלל רצונית, כללי ההתנהגות שלה נוקשים, ויחסי הגומלין בין החברים הדוקים מאוד”.

נעבור לשאלה הבאה מיהם הברסלבים ?

זוהי עדת החסידים שהתקבצה סביב נינו של הבעל שם טוב, מי שנודע בכינויו כרבי נחמן מברסלב (1772-1811) במקור הבראשיתי שלה היא התחילה ככת אפרורית . מנהיגה נודע אומנם בייחוס כפול מצד אמו (משפחת הבעש”ט) ומצד אביו (כנכדו של רבי נחמן מהורדונקא) וחסידיו הצטיירו כנלהבים במיוחד, אך עדתו נחשבה קטנה, רדופה, שולית, ענייה ואפילו שערורייתית. מייסדה הוא רבי נחמן מברסלב שהסתבך בפולמוסים חריפים עם גדולי הצדיקים בדורו , סבל מסכסוכים קשים בתוך המחנה החסידי. החסידים שנותרו דבקים במישנתו ובתורתו של האיש נחשבו בגדר “חסידים מתים” משום שלא קם להם יורש אחריו מאחר שהלך לעולמו בגיל צעיר מידי .

במאה ה-20 התפשטה הבשורה הברסלבית מעבר למחנה החסידי והפכה למקור השראה רוחני שופע, שהשפיע על אנשי רוח כהלל צייטלין וכמרטין בובר. ועל תנועות וקבוצות רבות ומגוונות בישראל ובארצות הברית, במרחבים האלה התפשטה הכת, וכך גדלו לא מעט צורות דתיות מוזרות על גבול הביזאריות, לצורך המחשה ניתן לראות אותם מרקדים ומקפצים ומכרכרים על טרנזיטים מרוטים בצמתים הרבים ברחבי המדינה , ובכך להציג את עצמם כדוברים של הרבי נחמן מאומן וכמשתטחים על קיברו .

שלא תבינו לא נכון התנועה הזו , גם משכה ולכדה אליה חוזרים בתשובה ובהם גם אמנים מפורסמים ,אנשי רוח , אנשי בוהמה וחוזרים למוטב למיניהם, שימשה בין היתר כר נוח ליסודות עברייניים, מהם כאלה שסרו מדרכם הרעה , וכאלה שביקשו לשדרג את תדמיתם החברתית , בנהם גם צעירים יוצאי אתיופיה גלמודים שמצאו את ביתם החדש …

דוגמה טרייה להתנהלות הברסלבית הפנימית הבעייתית במיוחד ניכרה לא מכבר בפרשת הרב אליעזר ברלנד, ראש קהילת “שובו בנים” בירושלים. הרב הקשיש, שחלש על קהילתו במשך כחצי מאה, חשוד בביצוע מעשים מגונים בבנות הקהילה. כאשר התבקש להתעמת עם עדות ראייה, תורצו הדברים בכך שהצדיק היה שרוי כביכול באותה עת ב”עולם האצילות”. על רקע זה אירעו מאבקים אלימים בין תומכי הרב ומתנגדיו, ואילו ברלנד עצמו, שחשש מחקירה, נמלט מהארץ להשתטחות על קברי צדיקים נמרצת במרוקו, מדינה שאין לה הסכם הסגרה עם ישראל.

הרב, שתואר כמי שנהג בשיגעון, נאלץ לנטוש את מרוקו בהוראת המלך, ואחרי שגורש גם מזימבבואה, בא אל המנוחה הזמנית ביוהנסבורג בדרום-אפריקה במחיצת מניינים אחדים ממעריציו, ובשבוע שעבר דווח כי נעצר בהולנד.

עוד -דוגמא ברסלבית מובהקת להתנהלות הבעייתית של” חברי הכת ” היא של הרב אליעזר שלמה שיק, מייסד כת “ברסלב סיטי” בישוב יבנאל בצפון הארץ , הם הואשמו ע”י משטרת ישראל בפולחן אישיות אדמו”רי ובעידוד נישואי קטינים כדרך למיגור יצר הרע הכרוך בפיתוי המיני. ופעילות חריגה נוספת של רסיסי קבוצות -ברסלביות הנוטות לימין הדתי הקיצוני עלתה לכותרות ב-2003, בחברות במחתרת בת עין שהורשעה בניסיון לבצע פיגוע על ידי הנחת מטען ליד בית ספר ערבי לבנות במזרח ירושלים.

לאוהבי הקולנוע התופעות הפסולות הברסלביות הומחשו בסרט מצויין בשם”המשגיחים” (מ-2012, בבימויו של רועי אסף) שזכה בשני פרסי אופיר: הסיפור הוא על שלושה חברי ילדות מהשכונה בבת ים מגלים את האור הברסלבי, מתמסטלים מטראנס חסידי ומסמים קלים ועושים בית ספר לערבים, לרוסים, לטיפוסים לא שומרי שבת ולנשים בלתי צנועות במרחב הציבורי. רק צירוף של התבודדות ברסלבית וסיפור אהבה בין מנהיג החבורה ל אחת לא לגמרי צנועה מגלה לחסידים את דרכי הנועם.

ואכשיו נגיע לעיקר הדברים הידעתם ? שכת הברסלבית הארורה עוסקת במתן שירותים מיניים לגויים וגילויי עריות ומתן התר איסורים מהתורה , נשמע הזוי ! אנו נסביר לכם .

דפוס פעולה זה הוצג בעבר ע”י נוכל ומשיח שקר בשם שבתאי בן צבי , זירוז הגאולה באמצעות התמסרות סקסואלית ללא יהודים. תבנית זו של הבאת גאולה שבמרכזו עקרון ה”מצווה הבאה בעבירה” ושיחרור התרת האיסורים תקפה , במיוחד במישור המיני.

בואו נבין מה האדיולוגיה או הרעיון שעומד מאחרי תנועת השבתאות , ראשית היא תנועה משיחית שערורייתית המאמינה במעבר בדתות האחרות ובעיקר לאסלאם ולנצרות, לצורך איסוף ה”ניצוצות” שהתפזרו בתוכן, אך גם כדי לכבוש את כוחות הטומאה והקליפה מבפנים ולפעולה זו נלווה גם גוון מיני. בתורה הברסלבית המקורית העדכנית להיום ניכרו שרידי השפעות שבתאיות דומות בולטות המחקים את הדגם השבתאי גם בהדגש על גאולה דרך התרת האיסורים מהתורה .

לסיכום: למדנו כי יש בחסידות הברסלב מרכיב משיחי נוסח תורת שבתאי בן צבי, השואף לשחזר את המצב שלפני מתן התורה ובכך להגיע אל העידן הנגאל, שבו בטל מכלול האיסורים המיניים ובכלל זה גם הטאבו על העריות.

אפשר לסכם ולומר גם כי עליות הקבר לאומן והחזרה על “התיקון הכללי” בשיאה של עליית הרגל יצרה את התחושה כי אפשר לכפר על עוונות מיניים ( משכב יהודיות עם גויים , גילויי עריות ועוד ועוד … ) באמצעות התיקון הכללי שמקורותיו שבתאיים.

לסיום לאחרונה דווח בכלי התקשורת שנולדה תופעה של זנות בסביבה האוקראינית בעת העלייה לקברו רבי נחמן , מיכן אפשר להבין עד כמה היסודות השבתאים חדרו לאותה כת ארורה …

השמרו על נפשותכם , בסימן חזרה למורשת אבות …

התגובות סגורות לפוסט זה